Epicondilàlgia lateral

epicondilàlgia lateral

Des del Centre de Fisioteràpia CF avui us parlarem de l’ epicondilàlgia lateral o “epicondilitis” i us farem una proposta de tractament en el domicili durant el confinament.

L’epicondilàlgia lateral o mal anomenada “epicondilitis” descriu un dolor experimentat a l’epicòndil lateral o al seu voltant. També es pot produir una pèrdua de força de la musculatura afectada. És una patologia que està associada a moviments repetitius, tant sigui en l’àmbit laboral com a esportiu. En contra de la creença popular, no és una patologia inflamatòria sinó degenerativa (en concret del Extensor Radial Curt del Carp), ja que hi ha una absència de cèl·lules inflamatòries.

Com a tractament durant el confinament us proposem aquesta pauta:

1. Crioteràpia o “gel” durant 15 minuts per alleugerar el dolor.
  2. Exercici terapèutic epicondilitisà la contracció de la musculatura afectada ens produirà una reducció del dolor i un augment de la força. Les contraccions NO han de ser doloroses, fins que no tolerem bé un tipus d’exercici no passarem al següent. Es pot fer servir una goma elàstica, un pes o la mà contrària per ficar la resistència.
    1. Començarem fent una contracció isomètrica, en la que hi haurà la contracció muscular però sense moviment. La mantindrem durant 4-6 segons i farem 3 sèries de 10 repeticions.
    2. Més endavant farem una contracció concèntrica, en la que farem la contracció fent el recorregut complert de l’articulació. Farem 3 sèries de 10 repeticions.
    3. Finalment, farem una contracció excèntrica, en la que farem la contracció però la resistència (goma, pes o mà contrària) ens guanyarà el moviment. Farem 3 sèries de 10 repeticions.
  3. Estiraments à Mantenim l’estirament durant 20 segons aprox.

codo de tenista

Bibliografia:

1. Wegener RL, Brown T, O’Brien L. The use of elastic therapeutic tape and eccentric exercises for lateral elbow tendinosis: a case series. Hand Ther. 2015;20(2):56–63.

2. Minaya Muñoz F, Valera Garrido F, Sánchez Ibáñez JM, Medina i Mirapeix F. Estudio de coste-efectividad de la electrólisis percutánea intratisular (EPI ®) en las epicondilalgias. Fisioterapia. 2012;34(5):208–15.